Home / Zdravlje / Odrasli / Zaštita od sunca

Zaštita od sunca

Zastita od sunca

Zastita od sunca

Šta je danas adekvatna zaštita od sunca i kako pametno boraviti napolju uz njegove sve štetnije zrake?

Kada pomislimo na mesec juli prva asocijacija nam je leto, sunce, plaže, more, izleti… Međutim, nikako ne smemo zaboraviti da mesec juni sa sobom po pravilu, u poslednjih par godina, donosi izuzetno visoke temperature i dosta jako sunčevo zračenje sa visokim stepenom UV zračenja, koje može biti opasna pretnja po zdravlje, posebno za naše najmlađe i starije građane.

Svi putnici su u opasnosti od štetnih efekata sunca, uključujući i one sa tamnom kožom. Neke osobe su u posebnom riziku, uključujući bebe, trudnice, starije sugrađane, osobe sa oslabljenim imunitetom, kao i one koji imaju ordiniranu terapiju za duži vremenski period (pacijenti sa hroničnim bolestima).

Vremena su se promenila, kada je u pitanju ljudsko razmišljanje o suncu – taman ten se više ne posmatra kao dobra stvar. Pored toga, postoji mnogo zabluda o letnjem suncu, pa smo u ordinaciji BEOMED u skladu sa upućenim pitanjima naših sugrađana sastavili listu saveta

 
Kako najuspešnije i najsigurnije iskoristiti blagodeti koje nam leto donosi?

Najbolji način da se izbegne štetno UV zračenje je da se smanji vreme izlaganja suncu, to ne znači da ćemo sebi uskratiti uživanje, jer još uvek je moguće da uživati u blagodetima sunca, uz sve dodatne mere koje iz predostrožnosti treba preduzeti.

Zastita od sunca

Zastita od sunca

Izbegavajte izlaganje suncu, kada je sunce na svojoj najvišoj tački na nebu (10:00-16:00 časova)

Nosite šešir širokog oboda da zaštiti glavu i lice

Pokrijte što je više moguće kože odećom (prirodnih materijala, svetlijih nijansi) ukoliko je neizbežno da se izložite suncu u periodu maksimalnih dnevnih temperatura (10:00-16:00 časova)

Naočare za sunce pomoći će zaštiti od sunca. Direktno gledanje u sunce je opasno i treba izbegavati. Odaberite braon, siva ili zelena stakla, a tamniji i veći okviri su adekvatniji

Nikada ne izlazite iz svoga doma a da ne ponesete bočicu sa vodom (običnom najbolje, u koju možete iscediti i malo soka od limuna)

Uvek koristite kremu za sunčanje širokog spektra sa visokim zaštitnim faktorom (obično 15 ili više, a ako imate porodičnu istoriju oboljevanja od karcinoma kože ili imate svetlu put onda  SPF treba da bude 30 ili više.)

Aktuelni preparati su jedan od najčešćih metoda koji se koriste za zaštitu kože od štetnog dejstva sunca. U svom sastavu oni sadrže hemikalije koje apsorbuju UV zrake različite talasne dužine. Preparati su ocenjivani po zaštitnom faktoru (SPF). Zaštitni faktor se odnosi na relativnu zaštitu od sunca koju pojedinac prima nakon nanošenja krema za sunčanje u odnosu da ih ne koristi. Preparati sa većim SPF ocene daju veći nivo zaštite. Na primer, ako je potrebno 10 minuta da osoba normalne puti izgori na suncu, nanošenjem krema sa zaštitnim faktorom od 15 znači da će biti potrebno 15 puta duže, ili 150 minuta, da se razvije opekotina.
Usne su deo tela koji treba biti posebno zaštićen sa preparatima za negu usana (i oni imaju zaštitni faktor).

Svi treba da POSEBNO obrate pažnju na mladeže i druge kožne poremećaje (najbolje bi bilo da pre intenzivnom izlaganju suncu uradite pregled maldeža, odradite tip kože i tako sredstva koja ulažete u zaštitu od sunca uložite na najbolji i za Vas najzdraviji mogući način).

Oni koji imaju ordiniranu terapiju moraju je redovno, onako kako je propisana uzimati. Svaka promena opšteg psihofizičkog stanja mora se prijaviti svome ordinirajućem lekaru, a terapija se ne sme korigovati bez konsultacije sa istim.

Konzumiranje vitamina D može Vam pomoći u što potpunijoj zaštiti od štetnog zračenja (ima ga u određenim namirnicama i vitaminskim kompleksima).

Naravno ovo su «pravila» kojih se trebaju pridržavati svi fizički aktivni i nezavisni od tuđe nege i pomoći stariji sugrađani.

Facebook Comments

About admin